Barcelona, Espanya
☝️ 9
6 Co-financiers
Membre del projecte
Si t'apuntes en aquesta opció podràs participar del projecte incloent 30h de formació a l'Escola Nexus24 i 30h més de treball autònom amb l'equip, a banda de conèixer persones i resoldre un repte per a la UPC i per al teu futur com a treballardor/a.
> 05 Co-financiers
Facilitador/a del projecte
Et motiva el projecte, tens experiència en el treball col·laboratiu i has passat abans per un projecte Nexus24? Aleshores aquest pot ser el teu rol. El teu encàrrec serà que tant el projecte com l'equip arribin al final amb èxit de resultats i aprenentatge!!
> 00 Co-financiers
Padrí o padrina
Si creus que mitjançant el teu rol a la comunitat UPC pots ajudar a impulsar el projecte, obrir portes i posicionar-lo, aleshores aquest és el teu rol. Tindràs l'oportunitat d'apadrinar el projecte si l'equip et tria. Són poques hores, però claus per fer avançar el projecte.
> 00 Co-financiers
Impulsor/a del projecte
El projecte et motiva molt, vols que surti sí o sí i et veus amb cor de fer-ne difusió, escriure al blog i triar l'equip inicial? Aquesta és la figura de la persona que impulsa. És important, però no oblidis que un cop es formi l'equip passes a ser membre com la resta!!
> 01 Co-financiers

About this project

Eliminem els plàstics d'un sol ús a la UPC. Com ens afectarà la Llei que els prohibeix a partir del 2020?
Task Minimum Optimum
Participants mínims de l'equip
Nombre mínim de persones, a banda de l'impulsor, per tirar endavant el projecte segons les regles de la convocatòria. Entre les quatre persones mínimes hi ha d'haver tres unitats o àmbits geogràfics diferents
☝️ 4
Padrí o padrina
Persona amb ascendència a la UPC i interessada pel tema que obre portes i vetlla per l'encaix del projecte en l'estratègia UPC.
☝️ 1
Participants per fer l'equip més gran
L'equip pot ser de fins a 7 persones del PAS o PDI
☝️ 3
Facilitador/a
Persona que acompanya el desenvolupament del projecte
☝️ 1
Total ☝️ 4 ☝️ 9
Necessary
Supplemental

General information

La Comissió de Medi Ambient del Congrés dels Diputats ha aprovat que es prohibeixin els plats, gots i coberts de plàstic d'un sol ús a partir de l'1 de gener del 2020. Aquesta aprovació implica que es facin les modificacions legislatives necessàries perquè la importació, la comercialització i l'exportació d'aquests estris siguin il·legals a partir d'aquella data.

Potser no tothom és prou conscients dels canvis que genera el desplegament d'aquesta normativa, però nosaltres estem convençudes de que serà molt impactant, a casa i a la feina. A la restauració de la UPC i les màquines de venda en trobem, de plàstic d'un sol ús, i també quan organitzem pauses-cafè etc... I potser a més llocs que a nosaltres no se'ns acudeixen però que amb el teu ajut podrem trobar. ,

Estem preparats per entomar aquest canvi? A casa, i a la feina? Podríem anar al restaurant del campus i demanar que ens aboquin el menú a un plat nostre? O l'aigua a una ampolla? Afecta també les safates d'alumini? I els estudiants, com viuran els canvis a les empreses de menjar preparat que envolten els campus? Canviaran els seus costums? Necessitem oferir nous serveis a l'estudiantat, per exemple per rentar plats propis?

Aquí teniu el testimoni d'una persona que ja ho està fent.

Aquí la normativa de la Generalitat a què la UPC està sotmesa

Vídeo Notícia de CCMA sobre el tema

Main features and goals of the crowdfunding campaign

Com tots els projectes volem trobar un grup d'entre 4 i 7 persones que vulguin co-crear aquest projecte (20h de formació) i després fer-lo realitat (30h).

Volem:
- Estudiar com es fa servir el plàstic d'un sol ús a la UPC

• Entendre quins hàbits i usos estaríem disposats a canviar en el nostre dia a dia.
  • Entendre els hàbits i circuits de l'estudiantat i com l'impacta aquest canvi
  • Volem saber quines alternatives hi ha al mercat per substituir el plàstic d'un sol ús.

El calendari seria el que marca Nexus24, 4 dies de formació 14, 16, 28 i 30 de novembre, i després 30h entre gener i abril de treball en equip en hores a convenir.

Why this is important

Ens motiva fer una UPC més sostenible i aprendre a reduir l'ús de plàstic a casa i a la feina, especialment el plàstic d'un sol ús. Som usuàries dels serveis de restauració i quan veiem com van i venen les ampolles de plàstic i el paper d'alumini sabem que no anem bé.

La UPC fa moltes coses, però com que si tothom hi participa podem avançar més ràpid ens agradaria que ens ajudessis. Per tant el projecte s'adreça a tot el personal de la UPC, en especial el PAS que ens trobarem cada dia amb aquestes situacions.

Team and experience

Aquest projecte neix arran del curs sobre ODS que han organitzat les unitats Centre de Cooperació pel Desenvolupament i el Gabinet d'Innovació i Comunitat de la UPC. Durant 3 dies 17 persones hem estat trencant-nos les banyes per generar projectes relacionats amb els ODS a la UPC, i aquest és un dels que han sortit.

La UPC té experiència en la gestió de residus i en la promoció de sostenibilitat, i col·labora de grat en aquest projecte, però ens cal més diversitat: persones relacionades amb la compra i/o contractació de serveis als campus, persones que organitzen pica-piques, persones usuàries de la restauració, i sobre tot persones que comparteixin el propòsit de fer uns campus més sostenibles i aprendre a viure amb menys plàstic, a la feina i a casa.

Social commitment